Artykuły

Hostowane VoIP. Jak zrobić to dobrze?

Siedem pytań, które trzeba sobie zadać przed migracją do chmury


Jeśli chcesz przenieść swoją firmową telefonię do chmury to możesz stanąć przed trudny wyborem. Musisz mieć pewność, że  system, któremu zaufasz będzie służyć Twojemu biznesowi przez wiele lat. Udowodniono, że systemy telefoniczne oparte na chmurze zwiększają produktywność zespołu, a także wydatki kapitałowe. Jedną z głównych korzyści wynikających z migracji firmowej telefonii do chmury jest fakt, że możesz z niej korzystać z każdego miejsca i o każdej porze. W ostatnich latach model pracy zmienił się na bardziej elastyczny. Spowodowało to, że o wiele trudniej jest zadowolić klientów, którzy najzwyczajniej w świecie oczekują, że pracownicy firmy będą dla nich dostępni przez dłuższy czas. Dlatego kwestia wyboru systemu oraz dopasowania go do wielkości i potrzeb biznesu wydaje się być kluczowa.

Oto siedem pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć zanim zdecydujesz się na przeniesienie się do chmury:

1. Co może zaoferować Ci dostawca usług wirtualnej centralki?

Chyba najważniejszym czynnikiem, który musisz wziąć pod uwagę zanim przeniesiesz swoja telefonię do chmury jest ilość wsparcia, które może zapewnić Ci dostawca.  Szukaj wyłącznie firm, które  są w stanie zaoferować wsparcie w systemie 24/7. Ważne jest też sprawdzenie czy i ile będzie kosztowało korzystanie z dodatkowych usług. Zawsze rozważaj umowę tylko z takim dostawcą, który oferuje wszystkie usługi w ramach jednej opłaty abonamentowej.

2. Czy muszę inwestować w oprogramowanie?

W związku z tym, że Twoja usługa znajduje się w chmurze wszystkie procesy przeprowadzane są za pośrednictwem Internetu. Jedynym co musisz zrobić jest zainstalowanie telefonów stacjonarnych i innego osprzętu.

3. Ile to kosztuje?

Przenosząc się do chmury nie musisz ponosić dodatkowych kosztów instalacji sprzętu. Wszystko możesz wykonać samodzielnie na podstawie czytelnej instrukcji.

4. Czy usługa może rozwijać się wraz z moja firmą?

Systemy centralek wirtualnych w chmurze są skalowalne. Oznacza to, że mogą rozwijać się wraz  z Twoją firmą. Jeśli działasz na tradycyjnym systemie typu PBX musisz liczyć się z tym, że wszelkie zmiany wymagać będą dodatkowych opłat oraz inwestycji w nowe oprogramowanie. W chmurze możesz samodzielnie konfigurować dostępy nowych użytkowników oraz dokonywać wszelkich koniecznych zmian bez ponoszenia dodatkowych opłat.

5. Czy mogę podłączyć wszystkich moich pracowników do jednego systemu?

Pracując na wirtualnej centralce w chmurze korzystasz z jednego systemu . Twoi pracownicy otrzymają spersonalizowane numery telefonów, które współpracują z tym systemem.

6. Czy mogę korzystać ze wszystkich urządzeń na jednym numerze?

Każdy użytkownik może otrzymać numer wewnętrzny, więc potrzebujesz tylko jednego numeru, aby wykorzystać wszystkie swoje urządzenia. Dzięki naszemu systemowi pracownicy mogą nawet ustawić swój służbowy numer na prywatnym urządzeniu. Zanim wybierzesz dostawcę swoich usług w chmurze upewnij się, że oferuje on pełną integrację mobilną. Dzięki temu Twoi pracownicy będą mogli swobodnie korzystać z różnych urządzeń i dzięki temu przemieszczać się bez żadnych ograniczeń.

7. Czy mogę używać systemu w podróży?

Dzięki usłudze centralki wirtualnej Universe możesz korzystać ze swojego  urządzenia mobilnego gdziekolwiek się znajdujesz. Pozwala to nie tylko na zwiększenie produktywności, ale też na całkowite przejście na moduł pracy zdalnej niezależnej od pory i miejsca, w którym się znajdujesz.

Zobacz inne artykuły


This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!